Overeenkomst met ASR

Ruim 90% van de deelnemers aan de woekerpolisclaim met een polis van Aegon of ASR is akkoord gegaan met hun persoonlijke compensatievoorstel. Daarmee is voldaan aan de minimumeis om de overeenkomst uit te voeren die de Consumentenbond, ConsumentenClaim, Stichting Woekerpolisproces, Vereniging Woekerpolis.nl en Wakkerpolis sloten met ASR. Het akkoord dat ASR in november 2023 sloot, betekent dat deelnemers aan de woekerpolisclaim nu kunnen rekenen op compensatie voor de schade die zij hebben geleden als gevolg van de misstanden rondom woekerpolissen.

Compensatievoorstel

ASR heeft individuele compensatievoorstellen gedaan aan de deelnemers van de woekerpolisclaim. Dit houdt in dat elke deelnemer een persoonlijk voorstel heeft ontvangen waarin de compensatie voor de geleden schade wordt voorgesteld. De meerderheid van de deelnemers is akkoord gegaan met deze voorstellen, wat betekent dat zij kunnen rekenen op financiële compensatie van ASR.

Belang van de overeenkomst

De overeenkomst die is gesloten tussen de diverse partijen en ASR is van groot belang voor de deelnemers van de woekerpolisclaim. Het biedt hen de mogelijkheid om eindelijk een vergoeding te ontvangen voor de financiële schade die zij hebben geleden door de woekerpolispraktijken. Daarnaast zorgt de overeenkomst ervoor dat er een einde komt aan de langlopende juridische procedures en onzekerheid rondom de afhandeling van de woekerpolissen.

Toekomstperspectief

Met het overgrote deel van de deelnemers die akkoord zijn gegaan met het compensatievoorstel van ASR, lijkt er nu eindelijk een einde te komen aan de kwestie van de woekerpolissen. De focus kan nu verschuiven naar het bieden van financiële compensatie aan de gedupeerden en het herstellen van vertrouwen in de verzekeringssector. Dit kan bijdragen aan een betere bescherming van consumenten tegen misleidende financiële producten in de toekomst.