Sinds ABN Amro vaker zelf het contact zoekt met mensen die om welke reden dan ook vastlopen met hun financiën, is het aantal mensen dat open staat voor professionele ondersteuning fors toegenomen. In mei klopten bijna vijf keer zoveel klanten bij de bank aan met vragen over hun financiën. Uit onderzoek van Ipsos I&O blijkt dat steeds meer mensen behoefte hebben aan hulp bij hun financiële situatie.
Belang van financiële begeleiding
Financiële problemen kunnen iedereen overkomen en het is belangrijk om op tijd aan de bel te trekken en hulp te zoeken. ABN Amro speelt hierop in door proactief contact te leggen met klanten die mogelijk financiële moeilijkheden ervaren. Door deze aanpak kunnen problemen in een vroeg stadium worden aangepakt en kan erger worden voorkomen.
Maatregelen om klanten te ondersteunen
ABN Amro biedt verschillende diensten aan om klanten te helpen bij hun financiële problemen. Zo kunnen klanten bijvoorbeeld een budgetcoach inschakelen die hen helpt met het opstellen van een financieel plan en het vinden van oplossingen voor hun situatie. Daarnaast organiseert de bank ook workshops en trainingen over financiële planning en budgetbeheer.
Samenwerking met externe partijen
Om klanten nog beter te kunnen ondersteunen, werkt ABN Amro samen met externe partijen zoals schuldhulpverleningsorganisaties en maatschappelijke instanties. Door deze samenwerking kunnen klanten worden doorverwezen naar de juiste instanties en kunnen zij de hulp krijgen die zij nodig hebben om hun financiële situatie te verbeteren.
Bewustwording over financiële gezondheid
Het is belangrijk dat mensen zich bewust worden van hun financiële gezondheid en op tijd ingrijpen als zij merken dat zij in de problemen dreigen te raken. ABN Amro zet zich in voor het vergroten van de bewustwording rondom financiële zaken en biedt klanten de mogelijkheid om hun financiële situatie in kaart te brengen en hierover in gesprek te gaan met een specialist.